Interviews

Μαρία Ανδριανάκου: Η FedEx στηρίζει τις επιχειρήσεις στο παγκόσμιο ταξίδι ανάπτυξής τους

Μαρία Ανδριανάκου: Η FedEx στηρίζει τις επιχειρήσεις στο παγκόσμιο ταξίδι ανάπτυξής τους

H FedEx είναι πρωταγωνιστής όσον αφορά στις υπηρεσίες αποστολής και παράδοσης εμπορευμάτων και διαχείρισης αλυσίδας εφοδιασμού, με μεγάλη ιστορία και τεχνογνωσία, αφού ιδρύθηκε το 1971.

Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με την κ. Μαρία ΑνδριανάκουMarketing Manager South East Europe and Turkey, της FedEx Express, η οποία μας μίλησε για την άνοδο και τις προκλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου διεθνώς, τις υπηρεσίες και τη διαρκή στήριξη της FedEx στις ΜΜΕ, καθώς και τις δράσεις της εταιρείας για την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφόρο ανάπτυξη.

Ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε διεθνώς;

Υπάρχουν πολλές προκλήσεις παγκοσμίως που επηρεάζουν την οικονομία γενικά, όπως η γεωπολιτική αστάθεια, ο πληθωρισμός και οι υψηλές τιμές ενέργειας που επηρεάζουν τις καταναλωτικές δαπάνες και την αύξηση του κόστους για τις επιχειρήσεις, καθώς και οι διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Σε αυτό το δύσκολο παγκόσμιο περιβάλλον, εμείς βλέπουμε ευκαιρίες στον τομέα των logistics που αναδύονται στο διασυνοριακό εμπόριο. Βλέπουμε την ανάπτυξη του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου να ξεπερνά την εγχώρια ανάπτυξη, καθώς οι επιχειρήσεις βρίσκουν νέους τρόπους να συνδεθούν με τους πελάτες τους και να πουλήσουν τα προϊόντα τους σε όλο τον κόσμο.

Η παροχή στήριξης στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους διεθνώς αποτελεί εδώ και καιρό ένα τομέα εστίασης της FedEx, είτε παρέχοντας συμβουλές για πολύ πρακτικά θέματα είτε καθοδήγηση σχετικά με εφαρμογές για την στρατηγική ενσωμάτωση των υπηρεσιών logistics στον ιστότοπό τους.

Έτσι, εάν μπορώ να «αντιστρέψω» την ερώτηση, παρά τις προκλήσεις, εστιάζουμε στα πράγματα που μπορούμε να ελέγξουμε και παραμένουμε ευέλικτοι για να ανταποκρινόμαστε στις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Για παράδειγμα, προσαρμόζουμε συνεχώς τις δυνατότητες του δικτύου μας για να ανταποκρινόμαστε στη ζήτηση και να εξισορροπούμε την υπηρεσία με το κόστος.

Πόσο σημαντικό είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο για το μέλλον;

Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ζωτικής σημασίας, τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι η κινητήριος δύναμη της εγχώριας οικονομίας, αντιπροσωπεύουν το 90% των επιχειρήσεων παγκοσμίως και συνεισφέρουν έως και το 40% του ΑΕΠ στις αναδυόμενες οικονομίες.

Για να το θέσουμε σε αριθμούς, το B2C ως ποσοστό της παγκόσμιας αγοράς ταχείας μεταφοράς έχει αυξηθεί συνολικά κατά 9,5% μεταξύ 2019-2021 και πλέον αντιπροσωπεύει το 68% της παγκόσμιας αγοράς express σε όγκο. Προχωρώντας προς τα εμπρός, αναμένουμε ότι η συνολική αγορά θα συνεχίσει να μετατοπίζεται σε B2C.

Αυτό είναι κάτι που το περιμέναμε και εργαζόμασταν ακόμη και πριν από την πανδημία προς αυτή την κατεύθυνση, αφού επενδύαμε ανάλογα, για να καλύψουμε αυτή τη ζήτηση. Δεσμευόμαστε να υποστηρίζουμε τους εμπόρους στο παγκόσμιο ταξίδι ανάπτυξής τους, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν να επωφελούνται από την επεκτεινόμενη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα για τις εταιρείες μεταφορών και logistics! Πώς υποστηρίζει πρακτικά η FedEx τις επιχειρήσεις στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου;

Σε αυτήν την εξαιρετικά ανταγωνιστική και κατακερματισμένη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου, οι ΜΜΕ πρέπει να διαφοροποιήσουν την προσφορά τους, πρέπει να επωφεληθούν από ευκαιρίες σχετικά με το παγκόσμιο εμπόριο και πρέπει να βρουν έναν πάροχο εφοδιαστικής που να μπορεί να συνεργαστεί μαζί τους για να τις βοηθήσει να αναπτυχθούν. Εδώ, η FedEx μπορεί να τους παρέχει πρακτική υποστήριξη, καθώς συνεχίζουμε να αναβαθμίζουμε το χαρτοφυλάκιο των υπηρεσιών μας, ξεκλειδώνοντας νέες ευκαιρίες και θέτοντας τον πελάτη στο επίκεντρο όλων όσων κάνουμε.

Για παράδειγμα, το 2022 λανσάραμε την υπηρεσία FedEx International Connect Plus, μια υπηρεσία ηλεκτρονικού εμπορίου για διεθνείς αποστολές προκαθορισμένης ημερομηνίας, η οποία δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να στέλνουν τα προϊόντα τους στους διαδικτυακούς αγοραστές σε 1-3 ημέρες για την Ευρώπη, σε 3-4 ημέρες για τη Βόρεια Αμερική και σε 3-5 ημέρες για την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού και τον υπόλοιπο κόσμο με ελκυστικές τιμές, βελτιώνοντας έτσι την ανταγωνιστικότητά τους στην αγορά.

Η υπηρεσία συνδυάζει την αξιοπιστία των διεθνών παραδόσεων προκαθορισμένης ημερομηνίας, με την τελωνειακή εξειδίκευση και τις δυνατότητες παρακολούθησης της FedEx. Οι πωλητές ηλεκτρονικού εμπορίου μπορούν επίσης να στέλνουν ειδοποιήσεις, ενώ οι αγοραστές έχουν την ευελιξία να αλλάζουν την ημέρα και την τοποθεσία των παραδόσεων μέσω του FedEx Delivery Manager, που παρέχει ορατότητα, μεγαλύτερο έλεγχο και ευκολία για τις παραγγελίες τους μέσω διαδικτύου.

Επίσης, τον Απρίλιο αναβαθμίσαμε την υπηρεσία για express δέματα προς τις ΗΠΑ που είναι πλέον διαθέσιμη από την Ελλάδα. Οι τοπικές επιχειρήσεις μπορούν να φτάσουν σε πελάτες στις πόλεις της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ μέσα σε μία μόνο μέρα, για πρώτη φορά, και είναι πλέον σε θέση να ανταγωνιστούν άμεσα με εγχώριες εταιρείες των ΗΠΑ και να επεκταθούν περαιτέρω διεθνώς μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Και ένα ακόμη παράδειγμα είναι η αναβάθμιση της εφαρμογής μας FedEx Ship Manager, επιτρέποντας στους πελάτες να συγχρονίσουν το κατάστημα Shopify, BigCommerce ή WooCommerce με το FedEx Ship Manager στο fedex.com. Περισσότερες πλατφόρμες και αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου θα προστεθούν σταδιακά στο μέλλον.

Πώς τοποθετείται η FedEx στο θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης;

Όσο δεσμευόμαστε να διατηρήσουμε τη ροή του εμπορίου, αντίστοιχα δεσμευόμαστε να το κάνουμε με βιώσιμο τρόπο. Μειώσαμε την ένταση των εκπομπών μας παγκοσμίως σε βάση εσόδων κατά σχεδόν 50% τα τελευταία 13 χρόνια, παρόλο που ο μέσος ημερήσιος όγκος πακέτων αυξήθηκε κατά 142%.

Εργαζόμαστε σκληρά για να επιτύχουμε λειτουργίες ουδέτερου άνθρακα έως το 2040 σε όλες τις παγκόσμιες δραστηριότητές μας. Για να το υποστηρίξουμε αυτό, ορίσαμε αρχική επένδυση 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που στοχεύουν στην ηλεκτροκίνηση των οχημάτων, τη βιώσιμη ενέργεια και τη δέσμευση άνθρακα.

Στόχος μας είναι η μετάβαση ολόκληρου του στόλου παραλαβής και παράδοσης δεμάτων της FedEx (PUD) σε οχήματα μηδενικών εκπομπών καυσαερίων έως το 2040 μέσω μιας σταδιακής προσέγγισης. Μέχρι το 2030, το 100% των αγορών του στόλου της FedEx Express PUD θα είναι ηλεκτρικές, με ενδιάμεσο στόχο το 50% των αγορών έως το 2025.

Ταυτόχρονα, και για να σας δώσω μικρότερα αλλά χειροπιαστά παραδείγματα, ένα νέο εργαλείο θα είναι σύντομα διαθέσιμο και στην Ελλάδα, το εργαλείο αναφοράς εκπομπών FedEx Sustainability Insights που θα επιτρέπει στους πελάτες να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα εκπομπών για τις αποστολές που στέλνουν με τη FedEx και θα τους βοηθήσει να δημιουργήσουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα των εκπομπών αερίων σε όλη την αλυσίδα του εφοδιασμού τους.

Τι ρόλο παίζει αυτή τη στιγμή η καινοτομία και η τεχνολογία στην εταιρεία σας;

Η καινοτομία βρίσκεται στο DNA μας. Είμαστε η εταιρεία που από την πρώτη στιγμή εισήγαγε γραμμικούς κώδικες για την παρακολούθηση των αποστολών στη δεκαετία του 1980, μέχρι το σήμερα που εξετάζουμε τα αυτόνομα οχήματα και τα ηλεκτρικά ποδήλατα ως λύση του last mile στα κέντρα των πόλεων. Στη FedEx προκαλούμε συνεχώς τους εαυτούς μας για καινοτομίες που θα προσφέρουν τα οφέλη της καλύτερης προβολής, της καλύτερης επικοινωνίας και της ταχύτερης παράδοσης στον τελικό καταναλωτή με βιώσιμο τρόπο.

Οι άνθρωποι τείνουν να εστιάζουν στα ‘γυαλιστερά σημεία’ όσον αφορά την τεχνολογία (π.χ. ρομπότ, drones), αλλά ο βασικός λόγος για την εφαρμογή νέων τεχνολογιών είναι η δημιουργία αξίας για τους πελάτες μας. Για να σας δώσω άλλο ένα πρακτικό παράδειγμα, η νέα τεχνολογία αυτοματισμού στο hub μας στο Παρίσι μείωσε δραστικά τους χρόνους επεξεργασίας - υποστηρίζοντας την αξιοπιστία των υπηρεσιών για τους πελάτες μας. Ταυτόχρονα, μειώνει επίσης τον χειροκίνητο χειρισμό των αποστολών, δημιουργώντας ένα πιο λιτό και ασφαλές περιβάλλον για τα μέλη της ομάδας μας. Αυτό είναι επίσης σημαντική τεχνολογία και καινοτομία.

Ποιες είναι οι προτάσεις σας σε εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου σχετικά με την εφοδιαστική ή την παράδοση;

Οι επιχειρήσεις άρχισαν να στρέφονται προς το ηλεκτρονικό εμπόριο το 2020, με τις ΜΜΕ να δέχονται αναγκαστικά έναν δραματικό ψηφιακό μετασχηματισμό. Σε απάντηση, στην αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρονικές αγορές, οι ΜΜΕ μεταμορφώνουν τις επιχειρήσεις τους και αυτή η τάση συνεχίζεται.

Για να ανταγωνιστούν σε αυτήν την αγορά, οι υπεύθυνοι λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων προσπαθούν να παρέχουν απρόσκοπτες εμπειρίες στους πελάτες. Γίνεται όλο και πιο σημαντικό για αυτούς να βρίσκουν πάροχους υπηρεσιών που μπορούν να τους βοηθήσουν να επιτύχουν περισσότερα από την απλή αποστολή.

Έτσι, η συμβουλή μου στις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου είναι να επιλέξουν με σύνεση τον κατάλληλο πάροχο logistics. Θα χρειαστούν έναν πάροχο που θα τους δώσει τη δυνατότητα να αναπτυχθούν, που θα προσφέρει επιλογές σε όλη τη διαδρομή του πελάτη και σε όλα τα σημεία «αφής», και ένα πάροχο που θα έχει παγκόσμια εμβέλεια και εξειδίκευση στα τελωνεία, όπως η FedEx.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Interviews

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2023 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search